هدفون

ساخت وبلاگ

کانادا دومین کشور بزرگ از نظر وسعت می باشد و دارای مناظر، آب و هوا و فرهنگ غنی ای است. کانادا مکان های بسیار متنوعی دارد. همچنین دارای دو زبان رسمی است: انگلیسی و فرانسوی که بسیاری از فرانسه زبان ها در کبک ساکن هستند. کانادا کشوری است که دارای آداب و رسوم  متمایزی است و آن را بسیار ویژه می کند، اما برخی از آداب و رسوم خاصی وجود دارند که فقط در کانادا دیده می شوند.

شباهت های کانادا و آمریکا زیاد است اما بهرحال تفاوت هایی هم وجود دارد. کانادا نمی تواند تفاوت زیادی با همسایه خود در مرز جنوبی داشته باشد. کانادایی ها بیشتر از هر کشور دیگری در جهان مک و پنیر می خورند، آب گلاب را می نوشند و نوع چیپس مورد علاقه آنها چیپس با طعم سس کچاپ است. نه تنها این ، بلکه کانادایی ها از غذای شیر کشک در وعده های غذایی خود استفاده می کنند.

فقط در کانادا این شانس را خواهید داشت که هر چهار فصل را در یک روز واحد تجربه کنید، صبحهای آفتابی و گرم و به دنبال آن بعد از ظهرهای تلخ و سرد، هنگام رفتن به خانه از محل کار، تعجب می کنید که چه کاری انجام داده اید تا سزاوار این باشید. اگر در بهار از کانادا بازدید کنید، شاهد صدها نفر آدم عجیب خواهید بود که با شلوارک در هوای 5 درجه سانتیگراد قدم می زنند، زیرا هیچ راهی وجود ندارد که کانادایی ها یک ثانیه درجه حرارت بالاتر از 0 را هدر دهند.

در اینجا چند اتفاق عجیب وجود دارد که فقط در سرزمین کانادا اتفاق می افتد.

کانادایی ها شربت افرا را به همه چیز می زنند

خوب، شاید همه چیز نباشد، اما کانادایی ها عاشق شربت افرا هستند و از هر بهانه ای برای استفاده بیشتر از این ماده استفاده می کنند. هیچ صبحانه ای که در یک خانه کانادایی درست می شود و شربت افرا ندارد کامل حساب نمی شود.

در حالی که کانادایی ها به طور سنتی از آن برای پنکیک و وافل استفاده می کنند، استفاده کردن از دستورالعمل های مختلف نیز جالب است. چرا که می خواهند آن را کمی شیرین تر کنند. می توانید از شربت افرابرای بو دادن سبزیجات استفاده کنید، آن را روی بیکن بزنید، آن را داخل سس سالاد بریزید، از آن به عنوان بستنی و موارد دیگر استفاده کنید. مردم حتی آن را صبح به جای شکر در قهوه خود قرار می دهند.

کانادایی ها حتی یک ذخیره شربت افرا هم دارند!

بله، کانادایی ها آنقدر عاشق شربت افرا هستند که یک ذخیره واقعی از آن دارند که می توان آن را با ذخیره روغن ایالات متحده مقایسه کرد. با داشتن 75٪ شربت افرای در جهان از کبک، این حس به وجود آمده که این تجارت برای قوم کانادا به یک تجارت بزرگ تبدیل شده است.

فدراسیون تولید کنندگان شربت افرا کبک  یک ذخیره استراتژیک از شربت را در سراسر استان را نگهداری می کند، و اطمینان می دهد که تولید در همه زمان ها کنترل می شود. منظور من این است که اگر به نوعی شربت کافی برای نیازهای اساسی روزمره خود نداشته باشند، یک داستان غم انگیز خواهد بود. به همین دلیل به ذخایر استراتژیک نیاز است. در سال 2012 حادثه ای رخ داد و سارقان بیش از 30 میلیون دلار شربت افرا به سرقت بردند، این کابوس بسیار واقعی و دردناکی برای کانادایی ها شد.

چیپس با طعم سس گوجه فرنگی و کچاپ در کانادا

کانادا کشوری می باشد که آنقدر عاشق کچاپ است که آن را به شکل چیپس درست کرده است. آنها منحصر به کسانی هستند که از شمال ساکن هستند، زیرا بهترین چیپس های کچاپ توسط Lay ساخته شده اند که فقط در کانادا فروخته می شوند. هرکسی که در کانادا بزرگ می شود ، یاد می کند انگشت هایی را که با چاشنی کچاپ قرمز پوشانده شده بود را لیس می زده است.

برخی فکر می کنند چیپس های کچاپ از آمریکا وارد می شوند، و هاینز برجسته ترین مارک کچاپ در آنجا است. در حالی که می توانید نسخه هایی از عطر و طعم چیپس محبوب کانادا در جنوب مرز را بیابید، چیپس های آمریکا چیزی شبیه نسخه هایی نیستند که مردم کانادا عاشق آن شده اند.

تغییرات دما

فقط در کانادا می توانید از 19 درجه سانتیگراد به منفی 22 درجه سانتیگراد در یک ساعت واحد (این در واقع در سال 1962 در آلبرتا اتفاق افتاد) بروید. در حالی که امروز این افراط و تفریط به طور مرتب اتفاق نمی افتد، معمول نیست که درجه حرارت به طور چشمگیری در روز به نوسان بیافتد.

اما وقتی که فصل از زمستان به بهار تغییر می کن، روزهایی خواهد بود که می توانید شلوارک های خود را در بیرون بپوشید و روز بعد برف و باران می بارد. هوا مطمئناً می تواند غافلگیرتان کند.

هدفون...
ما را در سایت هدفون دنبال می کنید

برچسب : کانادا, نویسنده : هدفون headphone بازدید : 263 تاريخ : پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399 ساعت: 16:29

در حال نزدیک شدن به زمان برداشت مارچوبه و بسیاری از محصولات کشاورزی در کانادا هستیم. اما در بعضی مناطق امکان برداشت وجود ندارد و محصول ممکن است از بین برود.

بسیاری از کشاورزان کانادایی نگران هستند که تأخیر در ورود کارگران خارجی موقت به دلیل COVID-19 می تواند منجر به کاهش تولید، کمبود احتمالی مواد غذایی و به نوبه خود افزایش قیمت شود.

جان ژاك یکی از کشاورزان می گوید: "در یك روز خوب می توانیم 20،000 پوند مارچوبه برداشت كنیم."

"اگر ما کارگر نداشته باشیم و اگر قادر به برداشت محصول نباشیم و نتوانیم آن را بسته بندی کنیم، می دانید که این محصول می تواند به ارزش 40،000 دلار برسد."

مارچوبه یکی از اولین سبزیجات تازه ای است که هر سال بهار در انتاریو برداشت می شود. ژاک، مانند هزاران کشاورز دیگر در سراسر کانادا، به کارگران موقت خارجی متکی است. او 20 سال گذشته را با استخدام کارگران خارجی برای برداشت محصول گذرانده است.

 

 

او انتظار داشت 30 کارگر تا 24 آوریل از مکزیک وارد کشور شوند، که آماده برداشت محصول درهفته اول ماه مه باشد. اکنون او مطمئن نیست که همه آنها می توانند به کانادا بیایند یا نه.

ژاک می گوید: "ما برای دستیابی به موفیت به همه نیروهای خود نیاز داریم."

همه ساله صنعت کشاورزی کانادا حدود 60،000 کارگر خارجی موقت را استخدام می کند. هنگامی که کانادا مرز خود را در 21 مارس برای مسافرت های غیر ضروری بست، در ابتدا این کارگران را در بر گرفت. آنها از آن زمان به دلیل ماهیت کارگر صنعت کشاورزی کانادا، معافیت دریافت کرده اند، اما حتی با این وجود مشخص نیست که چه تعداد در این فصل خواهند آمد.

ژاک امیدوار است برخی از کارگرانی که به کار خود اشتغال دارند هفته آینده وارد مزرعه او شوند. اما برنامه پرواز به کانادا نامناسب است و به محض ورود کارگران به این کشور، آنها باید 14 روز در قرنطینه باشند. همه این عوامل می تواند برداشت او را به تعویق بیاندازد.

ایوان فریزر، مدیر موسسه مواد غذایی Arrell در دانشگاه گلف می گوید: "یکی از کارهایی که COVID انجام می دهد این است که مجموعه ای از موارد آسیب پذیر ما در سیستم غذایی را نشان می دهد و یکی از آن موارد کارگر است."

واقعیت این است که ما نمی توانیم کار را به روشی یکپارچه یا بدون اصطکاک انجام دهیم، این به این معنا است که کاشت به تأخیر می افتد، و این چیزها مانند باغات سیب با همان سطح کارایی قبل انجام نخواهد شد.

کارگران چه می گویند؟

فقط کشاورزانی نیستند که با COVID-19 سر و کار دارند. دل لئون واکر در اوایل این هفته از جامائیکا به نوا اسکوشیا رسید تا در چهاردهمین فصل حضور خود در مزرعه توت فرنگی چارلز کدی کار کند. او می گوید ترک همسر و دو فرزندش در زمان غیرقابل پیش بینی کار سختی بود.

واکر می گوید: "آنها احساس غم و اندوه می کردند، اما من با آنها نشسته ام و در مورد آن صحبت کردیم. آنها می فهمند که ما از چه روشی زندگی خود را می گذرانیم. "بنابراین ما فقط باید کاری را که باید انجام دهیم انجام دهیم و فقط مراقب باشیم"

واکر می گوید " کسانی را می شناسم که برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا نمی خواهند به کانادا بیایند. او می گوید:  "ما می دانیم که موارد بسیار بیشتری از مبتلایان  در اینجا وجود دارد، با این حال تصمیم گرفتیم که در اینجا باشیم. این کار است و بدون کار زنده نمی مانیم."

وی هم اکنون در اتاق خود در محل مزرعه در قرنطینه است. به واکر به خاطر وقت خود در قرنطینه پول پرداخت می شود، اما او مایل است مشغول به کار شود. او می گوید: "ما درک می کنیم که این وضعیت جدی است." 

در انتاریو ، ژاک در حال بازسازی خانه های کلبه ای برای کارگران است تا بتواند برای مدتی اسکان داشته باشند. او همچنین تجهیزات مجهز به یکپارچه سازی با سیستم  مزرعه را دارد، به این ترتیب آنها در هنگام کار در کنار هم نمی نشینند و همچنین برای جلوگیری از  کمبود، خرید بیشتری انجام می شود.

بعضی از کشاورزان می گویند ما کلبه نداریم که کارگران را اسکان دهیم، بنابراین فقط نصف آنها را می آوریم، ما فقط می خواهیم نیمی از محصول خود را انتخاب کنیم. بنابراین فکر می کنم [مشکلات تولید] وجود خواهند داشت. چرا که با کمبود منابع مواجه هستیم.

در تأسیسات پردازش در محل خود، جایی که مارچوبه در آن قرار گرفته و ترشی را در آن قرار داده و در شیشه ها قرار می دهند، تعداد کمتری از کارگران قادر به کار در خط هستند تا بتوانند فاصله فیزیکی را رعایت کنند و این موضوع باعث کندتر شدن تولید می شوند.

همه اینها هزینه های ژاک را افزایش می دهد و ممکن است تولید کاهش یابد و این می تواند به معنای افزایش قیمت محصولات باشد.

ژاک می گوید: "امیدوارم قیمت ها بالاتر برود، زیرا برای تأمین هزینه های اضافی، فکر می کنم نیاز به قیمت بالاتری داشته باشیم. اما خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد ... من آن تصمیمات را نمی گیرم."

هدفون...
ما را در سایت هدفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدفون headphone بازدید : 299 تاريخ : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ساعت: 16:07

خدماتی که دولت های در شرایط کرونا به شرکت ها می دهند جالب توجه است. شما شما هم رویای ویزای کانادا را در بپروانید و به زندگی در این کشور فکر کنید. جالب است که این کشور کمک های خوبی و شهروندان و شرکت های خود کرده است. شاید هم مراحل ویزایتان تمام شده باشد و منتظر باشید که پیکاپ ویزای کانادا شما انجام شود. بهرحال آشنایی با کمک های دولت کانادا خالی از لطف نیست و دل مهاجران و کارکنان این کشور را قرص می کند. 

دولت کانادا به دنبال این است که واریز کردن پول بیشتر جلوی خروج کارگران از کار خود را بگیرد. گفتنی است برخی می خواهند برای دریافت کمک هزینه بیکاری فدرال شغل خود را رها کنند. این کار در رقابت با اتاوا انجام می شود. این100 دلار برای کارگرانی است که در قسمت خدمات مهم کار می کنند و مشمول مالیات هستند.

این برنامه که برای تشویق کارگران تهیه شده به بودجه ای در حدود 890 میلیون دلار نیاز دارد. تعداد کارگرانی که مشمول این قانون می شوند بیش از 600 هزار نفر است. طبق شنیده ها واریز این مبلغ از 19 می شروع خواهد شد. این برنامه با نام Ptrte شناخته می شود.

گفتنی است کمک هزینه بیکاری خدمات غوریتی کانادا 2000 دلار است و برخی از کارگران کمتر از این مبلغ حقوق می گیرند. بنابراین این برنامه راه اندازی شده تا این افراد را تشویق کن سرکار خود بمانند. پیش از این بسیاری از کارگران، شامل راننده ها، افرادی که در سوپر مارکت ها مشغول به کار بودند، آشپزها و برخی مشاغل دیگر وسوسه می شدند تا شغل خود را برای دریافت این کمک هزینه فدرال رها کنند.  ژان بولت وزیر کار و اشتغال با کارفرمایان صحبت هایی داشته و در نهایت به این نتیجه رسیده که شغل های موجود در خدمات مهم و ضروری آسیب پذیری بیشتری در این مورد دارند.

به اعتقاد وزیر کار طرح کمک هزینه فوریتی ایراداتی داشته و باعث به وجود آمدن مشکلاتی هم شده است.

اما این طرح شامل چه کسانی می شود؟

یکی از مهم ترین شرایط برای اینکه افراد بتوانند تحت پوشش این برنامه درربیایند این است که در قسمت خدمات ضروری کار کنند. حداکثر درآمد این افراد باید بیشتر از 550 دلار ناخالص نباشد. همچنین یک حداقل و حداکثر درآمدی هم برای این افراد به صورت سالانه تعریف شده است. به این ترتیب افرادی که زیر 5000 دلار سالانه دریافت می کنند و کسانی که بیشتر از 28600 دلار دریافتی سالانه دارند هم نمی توانند مشمول این قانون شوند.

البته شایان ذکر است که این مبالغ قبل از دریافت 100 دلار هفتگی است و اگر درامد کسی با دریافت این 100 دلار از حد و حدود تعیین شده فراتر برود مشکلی برای او به وجود نمی آید.  به این ترتیب هر فردی که مشمول این طرح شود می تواند ماهانه 400 دلار بیشتر دریافت کند. این پول نهایتا تا 16 هفته یعنی 15 مارس واریز می گردد. گفته می شود فرم ثبت نام این طرح از تاریخ 19 می در دسترس خواهد بود. این فرم در اداره درآمد کانادا قرار داده خواهد شد.

اما درباره بیمه یکاری چه می دانیم؟

تعریف بیمه بیکاری در کانادا به این شکل است که افرادی که به طور موقت و ناخواسته از شغل خود بیکار شده اند می توانند تحت پوشش بیمه باشند تا وقتی که بتوانند شغل جدید بیابند و یا مهارت خود را ارتقا ببخشند. البته کمک های موقتی پرداخت می شوند.

میزان حقوق بیکاری با توجه شهری که فرد در آن زندگی می کند متفاوت است. برخی استان ها مبلغ بیشتر و برخی دیگر مبلغ کمتری را با توجه به شرایط می پردازند.

شرایط لازم

عموما افراد باید یک سری شرایط را برای دریافت بیمه بیکاری داشته باشند. ساعات قانونی کار در استان های مختلف می تواند متفاوت باشد. برای اینکه افراد بتوانند بیمه بیکاری بگیرند باید یک سال این ساعات قانونی را کار کرده باشند. این دوره می تواند از 420 تا 700 ساعت باشد. همچنین حق بیمه فرد باید پرداخت شده باشد. روال کار مانند ایران است و معمولا کارفرما مبلغی را از حقوق برای این منظور کم می کند و حق بیمه را می پردازد.

اگر کار خود را بدون دلیل موجه کنار گذاشته باشید احتمالا شامل بیمه نمی شوید. همچنین اگر اخراج از کار به خاطر دلایل قابل قبول باشد. همچنین اگر به اندازه دوره معین شده مشغول به کار نبوده باشید نمی توانید از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنید. و در نهایت اگر حق بیمه پرداخت نشده باشد هم امکان استفاده از این مزایا وجود نخواهد داشت.

همان طور که گفتیم پرداخت این مزایا موقت است و دوره مشخصی دارد. افراد می توانند از 14 هفته تا 45 هفته از این مزایا استفاده کنند.

 

هدفون...
ما را در سایت هدفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدفون headphone بازدید : 326 تاريخ : يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 ساعت: 13:45

کانادا مقصد بسیاری از مهاجرین است. بسیاری با نیت درس خواندن وارد این کشور می شوند و گاها تا مدت ها در این کشور ماندگار می شوند. برخی به دنبال اهداف کاری به کانادا می روند و مدت ها در این کشور می مانند و در نهایت کانادایی می شوند! اقتصاد خوب کانادا در کنار مزایای بی شماری که دارد راه را برای بسیاری هموار کرده و باعث می شود هم مهاجرین و هم خود کشور کانادا از این راه سود کنند. 
مقاصد توریستی را هم فراموش نکنیم بسیاری برای گردش به این کشور پهناور سفر می کنند و از دیدن جاذبه های آن لذت می برند. از غذاها و فرهنگ گرفته تا طبیعت و برخی شهرهای پر جنب و جوش، جذابیت های زیادی در کانادا وجود دارد. اما درباره کشور کانادا برخی حقایق جالب نیز وجود دارد. در غرب کانادا می توانیم به شهرهای جذاب ونکوور، ویکتوریا و کالگری اشاره کنیم و در میانه این کشور بزرگ شهرهایی مثل اتاوا، مونترال و کبک برای توریست ها جذاب هستند. اگر به دریا علاقه دارید به شرق کانادا برید و اگر سر و کارتان به شمال کانادا افتاد وایتهورس و یلونوف را از دست ندهید. 
امروز قصد داریم برخی از این حقایق را بیان کنیم چرا که دانستن آنها برای کسانی که به این کشور سفر می کنند می تواند جالب باشد . 
اما نکته های این کشور چیست؟ باید بدانید که کانادا دومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه است. به مهاجران تحصیلی هم اشاره کردیم، باید بگوییم که نصف مردم کانادا تحصیلات دانشگاهی دارند و به این ترتیب شاهد کشوری هستیم که بیشترین تعداد افراد تحصیل کرده را در خود جای داده است. 
درباره سردی هوای کانادا هم حتما شنیده اید. این کشور در سال 1947 سردترین روز خود را تجربه کرد و دمای هوای منفی 63 درجه به ثبت رسید. دریاچه های بسیار زیادی نیز در این کشور وجود دارد که از این لحاظ هم کانادا رکورد دار محسوب می شود. 
شاید جالب باشد بدانید که بیشترین مصرف ماکارونی و پنیر در جهان نیز مربوط به کانادا می باشد. از فضای سرد این کشور هم گفتیم، در این راستا پلاک خودروهای شمال غربی کانادا به شکل خرس قطبی است. از دیگر اتفاقات عجیبی که در کانادا رخ داده نجات یک نوزاد تازه متولد شده از زباله دانی می باشد.این اتفاق در سال 2010 افتاد. 

  • بزرگترین خطوط ساحلی دنیا نیز متعلق به کانادا است. 
  • بابانوئل هر سال 1 میلیون نامه دریافت می کند! آدرس بابانوئل کانادا قطب شمال 0H0 0H0 است. 
  • شاید خیلی از شما خیابان ولیعصر تهران را به عنوان بلندترین خیابان تهران بشناسید اما خیابان یانگ در کانادا 86 کیلومتر است و بلندترین خیابان جهان حساب می شود. 
  • مرکز خرید امریکا به یک فرد کانادایی تعلق دارد. 
  • طولانی ترین مرز زمینی دنیا متعلق به کانادا و آمریکا است. 
  • صلح دوستی کانادا نیز معروف است. این کشور از سال 1984 به بعد دیگر سلاح کشتار جمعی ندارد و معاهدات لغو اختیارات را پذیرفته است. 
  • بعد از اینکه در جنگ جهانی دوم به پرل هاربر حمله شد کانادا پیش از امریکا به ژاپن اعلام جنگ کرد.
  • معنی اصلی کلمه کانادا روستا است. این کلمه از زبان ایروکویین گرفته شده است. 
  • پلیس کانادا به کسی که در حال انجام کار مثبتی باشد برگه ی مثبت می دهد!
  • امریکا در سال های 1775 و 1812 به کانادا حمله کرد که در هردو با شکست مواجه شد
  • کانادا یکی از نفت خیزترین کشورهای جهان است
  • در کانادا اسکناس ها را با خط بریل نشانه گذاری می کنند تا نابینایان هم مشکلی نداشته باشند
  • کانادا قصد داشت برج ایفل را به این کشور بیاورد! 
  • بیشترین مصرف دونات برای کشور کانادا است
  • حیوان ملی کانادا سگ آبی است
  • خانه زنانی که به سرطان مبتلا هستند با سرویس "تمیز کردن به یک دلیل" به طور رایگان تمیز می شود تا این زنان به برای مقابله با سرطان راحت تر باشند. 

 

 

هدفون...
ما را در سایت هدفون دنبال می کنید

برچسب : درباره کشور کانادا, نویسنده : هدفون headphone بازدید : 263 تاريخ : سه شنبه 20 اسفند 1398 ساعت: 18:03